Homeopátia

Home / Homeopátia

Homeopátia

„A gyógyítás legnemesebb eszménye az egészség gyors, kíméletes, tartós helyreállítása, vagyis a betegség megszüntetése és teljes megsemmisítése a lehető legrövidebb úton, a legbiztosabb és legártalmatlanabb módon, világosan átlátható, pontosan érthető alapelvek szerint.” (Hahnemann: Organon)

A homeopátia alapgondolata már Hippokrátész tanaiban is fellelhető. Elméleti és gyakorlati kidolgozása, rendszerbe foglalása Samuel Hahnemann (1755-1843), német orvos, gyógyszerész és vegyész nevéhez fűződik. A homeopátia három alapelvre épül:

• a hasonlóság természeti törvénye: a tünetek alapján olyan szert választunk, amely egészséges emberben képes előidézni a legtöbb hasonló tünetet,
  • a gyógyszervizsgálat, melynek során egészséges emberek egy csoportja biztosan nem mérgező adagban beveszi az adott szert, és pontosan feljegyzi az általa tapasztalt testi, lelki és szellemi változásokat, tüneteket,
  • a potenciálás, vagyis az a speciális eljárás, amelynek során sok lépésben hígítják és dinamizálják a szereket.

A homeopátia a holisztikus medicina egyik ága: a testi, lelki és szellemi tüneteket egyaránt figyelembe veszi.

Alkalmazható a legtöbb akut és krónikus betegségben, akár vannak látható, kimutatható szervi elváltozások, akár nincsenek.

Néhány példa arra, hogy milyen betegségekben használható a homeopátia:

• akut és krónikus felső légúti betegségek; allergia; asztma
  • akut és krónikus (visszatérő) középfülgyulladás
  • gyomorpanaszok
  • húgyúti panaszok
  • női panaszok, menstruációs problémák
  • ekcéma és más bőrgyógyászati problémák
  • pánik, depresszió

Dr. Tóth Klára: 1982-ben végeztem az Eötvös Loránd Tudományegyetem vegyész szakán, emellett gyógyszerkutató szakágazati képzésben is részt vettem. Doktori disszertációmat a Semmelweis Orvostudományi Egyetemen készítettem. Korábban virológiával és interferonkutatással foglalkoztam. 2006. óta tanulok homeopátiát, elvégeztem az egyik legjelentősebb klasszikus homeopata, Dr. Farokh J. Master három éves iskoláját, rendszeresen részt veszek hazai és külföldi előadók (pl. Rajan Sankaran, Luc De Schepper, Jan Scholten) által tartott szemináriumokon. Rendszeresen tartok előadásokat a Homeopátiás Gyógyművészeti Társaság keretében működő Sycosis Iskolában.

Esetek

Az alábbiakban néhány megoldott esetről olvashatnak

• 2 éves kisfiú, aki 2 héttel korábban váratlanul dadogni kezdett. Korábban soha nem volt ilyen problémája. Az esetfelvétel során kiderült, hogy rövid idő leforgása alatt több alkalommal történt olyan esemény, amikor nagyon megrémült. Egyetlen adag homeopátiás szer bevétele után 1 héttel megszűnt a dadogás, és azóta sem fordult elő.
  •  5 éves kislány, akinek visszatérő középfülgyulladásai vannak. Már több adag antibiotikumot kapott, ennek ellenére még soha nem járt 2 hétnél hosszabb ideig óvodába. Alkati kezelésben részesült, ami után 2 héttel a következő e-mailt kaptam a kaptam a kislány édesanyjától: “Tegnap megnézettem a kislányom fülét, ha már ott voltunk a “körzeti” doktor néninél és ő maga is meg volt lepődve, hogy mindkettő gyönyörű szép fényes volt. Meg is említette, hogy milyen régen voltunk nála.”
  •  45 éves férfi; felesége hirtelen halála után másfél hónap leforgása alatt 25 kg-ot fogyott, súlyos félelmei alakultak ki, és depresszióssá vált. A homeopátiás szer bevétele után megállt a fogyás, 2 héttel később arról értesített, hogy 3 kg-mal többet mutatott a mérleg, és a kezelés megkezdése után 3 hónappal elmúltak a félelmei és a depressziója.
  •  4 éves kisfiú; reggelenként jelentkező refluxos panaszokkal. A tünetek alapján kiválasztott homeopátiás szer bevétele után enyhült, majd végleg megszűntek a korábban minden nap jelentkező panaszok.
  • 60 éves férfi; a bőrgyógyász által dyshydrosisként, egyfajta autoimmun betegségként diagnosztizált bőrelváltozással. Már a szer első alkalommal történő bevétele után 2 héttel 70%-osnak ítélte a javulást, és fél évvel később teljesen elmúltak a panaszai.
  • 18 éves lány; visszatérő mandulagyulladásokkal és menstruációs problémákkal. A mandulagyulladások miatt az orvosa a garatmandulák eltávolítását javasolta, amit azonban ő is és a szülei is szerettek volna elkerülni. 1 hónapos kezelés után lényegesen ritkultak és enyhültek, 3 hónap után végleg megszűntek a mandulagyulladások, és a menstruációs panaszok is nagy mértékben javultak.
  • 45 éves nő, basaliomával. Két alkalommal vette be a tünetei alapján kiválasztott homeopátiás szert, és kb. háromnegyed évvel később a kontrollon a bőrgyógyász azt állapította meg, hogy elmúlt a basalioma.