Ózonkezelés a fogászatban

Home / Ózonkezelés a fogászatban

Ózonkezelés a fogászatban

Rendelőmben egy egyedülálló új generációs ózonkészülék segíti a gyógyítást

Az ózon 3 oxigénatomból álló bomlékony molekula, amely gyorsan szétválik az eredeti stabil kétatomos oxigénmolekulára és egy szóló oxigénatomra, amelyik azonnal reagál és kapcsolatba lép a környezetével. Elektromos kisülésekkor (villámlás, elektromos készülékek szikrái) vagy ibolyántúli sugárzáskor keletkezik (például a légkör felső rétegeiben, vagy kvarclámpáknál).

Az ózon rendkívül erős oxidálószer. Agresszív tulajdonsága miatt széthasítja a molekulaláncok bizonyos részeit (szénatomok kettős kötéseit), károsítja a membránokat, baktériumok sejtfalát, és így nagyon gyorsan képes elpusztítani a vírusokat, baktériumokat, gombákat; ráadásul válogatás nélkül, azaz a kórokozók részéről nincsen rezisztencia az ózongázra, ellentétben például a baktériumoknál előforduló antibiotikum-rezisztenciával.
Ezt a tulajdonságát tudjuk nagyszerűen kihasználni a fogászat területén. A szájüregben a két legfontosabb, legelterjedtebb betegséget, a szuvasodást és a fogágysorvadást is a baktériumok okozzák, de ezen kívül is még nagyon sok baktérium, vírus és gomba által okozott szájüregi betegség ismeretes, ezért praxisunkban nagyon sok páciens számára jelent hasznos segítséget az ózonkészülék használata.

Az ózonkészülék felhasználási területei saját praxisomban:

• Nyálkahártyasebek gyorsabban gyógyulnak ózon hatására
  • Aphta kezelése
  • Herpesz kezelése
  • Candida gombás fertőzések kezelése
  • Gyulladt bölcsességfogak körüli tasak fertőtlenítése
  • Különböző gyulladásos kórképeknél lehetséges antibiotikus kezelés nélkül a baktériumokat elpusztítani
  • Szuvas üregek csíramentessé tétele, minimálinvazív szuvasodáskezelés
  • Tömések előtt a kifúrt üregek fertőtlenítése
  • Koronacsonkok fertőtlenítése koronaberagasztás előtt
  • Gyökércsatornák fertőtlenítése gyökérkezeléskor
  • Sipolyok kezelése
  • Teljes fogsorok fertőtlenítése fogkőeltávolítás előtt is után is
  • Fogínytasakok kezelése
  • Fogínygyulladások kezelése
  • Periimplantitis (implantátum körüli gyulladás) kezelése
  • Szájsebészeti beavatkozások előtt a szájüreg, illetve a műtéti terület fertőtlenítése,
  • Foghúzás utáni fertőtlenítés a szövődménymentes gyógyulásért, illetve vérzéscsillapításra
  • Műtétek közben lehetséges kifertőtleníteni a műtéti területet (például gyökércsúcs rezekciónál, illetve fertőzőtt gyökerek eltávolításánál).
  • Műtétek közbeni vérzéscsillapítás, foghúzás utáni szivárgó vérzés megszüntetése
  • Implantátumágy sterilizálása azonnali implantátálásnál
  • Fogfehérítésre természetes módon

Az alábbi képeken egy ajakherpesz kétszeri kezelésének folyamata és eredménye látható:

Az ózonkészülék:  Az alábbi képen egy teljesen felszerelt ózonkészülék látható, a különböző lehetséges kezelő eszközökkel:

Ezzel az  ózonkészülékkel lehetőségünk nyílik az alsó és felső fogsor és ínytasakok egyidejű fertőtlenítésére. A készülék ózongázt fúj be a fogakhoz, és egyben el is szívja a szájüregből, így az ózon nem károsítja a páciens egészségét.

Az alábbi kép az ózonkészüléket illusztrálja a fertőtlenítés közben

Jól láthatóak a képen az ózongáz oda és elvezetésére szolgáló csövek.